Winther Engros — Webshop & Brand identiet

VVS grossist siden 2004

01 — Fakta

Kunde

Winther Engros

Branche

Grossist, VVS

Service

B2B webshop

Visuel identitet

Webdesign

Re-design

Winther Engros Servicemedarbejder

02 — Opgave

Winther engros' webshop manglede en klar, rød tråd i designet. Brugervenlighed var ikke tænkt ind i designet på deres webshop, hverken på desktop eller mobil. De havde derfor et ønske om en ny, brugervenlig og mere fremtidssikret webshop, som skulle udvikles i samme system som den tidligere webshop, da personalet allerede var oplært i systemet. Målet var derfor at forbedre brugervenligheden, design, købsflow og skabe en mindre, kompleks webshop.

Mobil oplevelse

Designet mobile-first med fokus på brugernes adfærd og oplevelse

Mobil oplevelse med let tilgængelig navigation, 4 point spaceing system, synlig call to action og udvalgte budskaber.

Winther Engros lager

03 — Løsning

Webshoppens re-design blev udviklet med mobile-first‐approach i Figma, Winter Engros fik også løftet hele deres brand‐identitet et med en tilknyttet styleguide. Hvilket skulle sikre, at mobilen versionen var prioriteret og optimeret tilbrand‐identitet og kunderejsen. Deres tidligere webshop var udviklet i Wordpress med temaet Divi og med Elementor som page-bulder. Vi ønskede større designfrihed, og at begrænse "bloated-builders", derfor valgte vi istedet temaet Oxygen til udviklingen af den nye shop. Den nye webshopløsning skulle være mindre kompleks. Derfor blev der foretaget en total oprydning af alle unødvendige filer, plugins, sider og PHP-kode. Varekategorierne blev simplificeret med en logisk opdeling. Hele sitet blev udviklet på et subdomæne, hvorefter det blev testet, inden det blev overflyttet til hoveddomænet og sat til at være aktiv.

Winther engros - forside mobil
Forside
Mobil navigation
Winther engros - Produkt side på mobilen
Produktside

04 — Resultat

Med Winter Engros nye webshop og identitet fremstår virksomheden, mere professionel og fremtidssikret. Hastigheden på deres website er steget markant, og deres løsning er blevet langt mere simpel. Brugervenlighed og designet sikrer, en bedre købsoplevelse for kunderne både på desktop og på mobilen. Løsning er mere fremtidssikret, og dette vil gøre det lettere for dem at skalere og videreudvikle på deres webshop i fremover. Salget er også haft en stigning efter lancering af deres nye re-designet webshop.