OS2INT — Website & identiet
Efterforskning med open source software
01 — Fakta
Kunde
OS2INT
Branche
Efterforskning
Website
www.os2int.comService
Website
Identitetsdesign
Webdesign
Dynamisk indhold
02 — Opgave
Os2int havde et ønske om at få re-designet og opdateret deres website, hvor fokus skulle være på deres blog, hvor de allerede havde formået at generere trafik. Derfor skulle dette tænkes med ind i designet samtidigt med, at Os2int skulle have udviklet en klar brand‐identitet. Så kom en klar sammenhæng og en rød tråd på tværs af sociale medier og deres nye website.
Mobil oplevelse
Designet mobile-first med fokus på brugernes adfærd og oplevelse
Mobil oplevelse med let tilgængelig navigation, 4 point spaceing system, synlig call to action og udvalgte budskaber.
03 — Løsning
OS2INT fik udarbejdet en ny visuel identitet, hvor der var fokus på at inddrage elementer indenfor deres fagområde omkring open source‐løsninger. Deres website fik et re-design med en mobil-frist approach og ud fra et 4 point grid‐system. Hvilket sikrede, at de vigtigste elementer på mobilen var, gennemtænkte. Websitet blev udviklet i Webflow med tilknyttet dynamisk content igennem deres CMS‐data, så der nemt kunne oprettes nye blogindlæg med prædefinerede felter. Dertil blev websitets content migreret fra WordPress til Webflow for at sikre trafikken og minimalt tilbagefald og tabt trafik med SEO.
04 — Resultat
Med den nye, visuelle identitet og det nye website står OS2INT med et forbedret og en mere professionel udgave af dem selv. De står med et stærkere brand overfor for besøgende, kunder, investorer, og mulige samarbejdspartner på længere sigt. Der er fokuseret på konverteringer og indsamling af leads, dette fokus er fundamentet for at virksomheden i fremtiden får udnyttet deres trafik, til at generere salg. Deres nye website er opbygget på et framework der optimeret til hastighed, brugervenlighed, tilgængelighed og med en mobil-first-approach, hvilket også gør det lettere at videreudvikle på sitet i fremtiden.